Про враження від Дністровської ГЕС читайте в матеріалі «Індустріалки».
Сьогодні, 22 грудня - День енергетика. Напередодні «Індустріалка» побувала на ДніпроГЕСі. Важливо, що ДніпроГЕС вирішує проблему пікових навантажень електроенергетичної системи і веде експлуатацію водосховищ за рівнями на річці Дніпро. Про це повідомив директор Дніпровської гідроелектростанції Віктор Кучер. Він розповів, чому потрібна реконструкція.
Дніпровська гідроелектростанція працює з 1932 року. До речі, до війни по греблі ходив трамвай. А ДніпроГЕС-2 відкрили в листопаді 1974 року. Тоді ж почали і реконструкцію автодорожнього переїзду греблі – його розширили з 7,5 м до 15,9 м. Замість двох смуг руху відкрили чотири.
Рух на греблі урочисто відкрили в жовтні 1978 року. Як це було можна згадати тут.
У серпні минулого року проводили ремонт дороги на мостовому переїзді і посилення плит. Його завершили у жовтні.
- Плити 1932 року в складному стані. І після дослідження інститутами було прийнято рішення про їх посилення, - розповідає Віктор Григорович. - Практично всі ці плити мають стики. І на стиках є проблеми – роз’єднується бетон, прогнила арматура. За ним були зроблені технічні рішення. Але з'явилися нові моменти. Коли розкрили і зняли дорожню сорочку, весь асфальт, то виявили, що понад 600 метрів - майже суцільна тріщина на кожній з плит. Тому було вирішено зробити посилення цієї зони, щоб розподілити навантаження на плити.
Посилення плит тимчасове. Прийняли рішення – дати можливість місту добудувати мости. І виводити греблю в реконструкцію, щоб вирішити всі питання. У планах також заміна всіх балок у верхній частині, заміна кранів та інші роботи. В даний момент відбувається обстеження.
Після ремонту розраховували на два роки роботи, до завершення будівництва мостів. І щоб на цей час забезпечити нормальну роботу, ввели обмеження ваги транспорту і швидкості руху. Але якщо буде погіршення, доведеться приймати кардинальне рішення – перекриття автодороги. Безпека людей – це головне.
- Скільки часу може зайняти реконструкція?
- Реконструкція розширення тривала більше двох років. Наступна реконструкція масштабніша. Скільки буде закрита гребля – прорахує інститут. Думаю, не менше двох років.
Щоб дорогу на дамбі не закрили раніше запланованого часу, важливо дотримуватися швидкісного режиму. На питання, які є обмеження щодо руху на ДніпроГЕСі, Віктор Кучер відповів:
- 30 км на годину на поворотах і 40 км на годину по всій довжині. Обмеження по вазі – до 3 тонн. Порушення призводять до додаткової вібрації.
Сьогодні кількість машин в п'ять разів перевищує норму, яка була закладена при проєктуванні розширення.
- 98