Науково-технічна рада Укргідроенерго розглянула питання реконструкції автодорожнього переїзду через греблю ДніпроГЕС

Науково-технічна рада Укргідроенерго розглянула питання реконструкції автодорожнього переїзду через греблю ДніпроГЕС

19-11-2021
18 листопада в апараті управління Укргідроенерго з онлайн-зв’язком з філіями компанії відбулося чергове засідання Науково-технічної ради. Одним з питань наради було обговорення та затвердження проєктних рішень із реалізації проєкту «Реконструкція автодорожнього переїзду через гідротехнічні споруди філії «Дніпровської ГЕС».

Селекторна нарада проводились під головуванням головного інженера Укргідроенерго Вадима Рассовського. Участь у засіданні взяли голова Науково-технічної ради Семен Поташник та члени НТР, керівники філій, представники Укргідропроекту, зокрема головний інженер проєкту Вадим Галат, та головний архітектор проєкту Юрій Лукашов. Також у нараді взяли участь перший заступники міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради м. Запоріжжя Олександр Власюк та заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради м. Запоріжжя Олександр Константинов, голова та заступник голови районної адміністрації по Дніпровському району. Були присутні представники проєктного інституту «Запоріжгідросталь», Українського інституту сталевих конструкцій ім. В.М. Шимановського, ТОВ «Мост-Проєкт» і ТОВ «Укрдніпробуд».

Укргідроенерго, ГЕС

Ключовим предметом обговорення стало надважливе для Укргідроенерго та міста Запоріжжя питання реконструкції автопереїзду через греблю ДніпроГЕСу. Вказаний варіант концептуального рішення передбачає дворівневий автопереїзд через греблю ГЕС з широкими пішохідними та велодоріжками.

Директор Дніпровської ГЕС Віктор Кучер на початку наради зазначив, що гребля ДніпроГЕСу експлуатується вже понад 89 роки, двічі пережила за свою історію руйнування та відновлення. Наразі фаховими спеціалістами стан споруди оцінюється як обмежено-працездатний. Тому питання є надважливим і потребує якнайскорішого вирішення.

Головний інженер проєкту Вадим Галат презентував перший етап розробки проєкту на підставі розроблених і раніше затверджених на науково-технічній раді концептуальних рішень розробки реконструкції автодорожнього переїзду.

 «Важливим елементом, що додався у проєкт є опори мосту через аванкамери, оскільки протягом повоєнного часу ці опори не підлягали детальному обстеженню та відновленню. Тож ми разом з проєктувальниками прийшли до розуміння, що ці споруди потребують дуже детального обстеження і зміцнення», – підкреслив Вадим Галат.

Також Вадим Галат зазначив, що перед будівництвом мосту буде проведено широмасштабне обстеження включаючи підводні частини греблі.

В свою чергу головний інженер Укргідроенерго підтвердив, що проведення усього необхідного комплексу обстежень надводної частини і підводної частині греблі Дніпровської ГЕС є вкрай важливим, адже  забезпечення безпечної експлуатації споруд Дніпровської ГЕС і подальша їх надійна експлуатація в пріоритеті.

Укргідроенерго, ГЕС

Головний архітектор проєкту Юрій Лукашев зауважив, що працювати на такому об’єкті національного масштабу, як ДніпроГЕС, – це велика честь для будь-якого архітектора.  

«При проєктуванні ми хотіли зберегти тектоніку і структуру ДніпроГЕСу. І завдяки формі рами бетонної конструкції я вважаю, що ми цього досягли. У багатьох було побоювання, що після реконструкції переїзд буде менш зручним у користуванні для пішоходів та транспорту. Але всі наші спільні рішення дозволили забезпечити на ДніпроГЕСі для пішоходів триметровий тротуар з фотозонами та панорамною огорожею у два метри висотою. Велосипедні та самокатні доріжки будуть розташовані на другому ярусі. Сама конструкція сучасна, але в огорожі першого ярусу ми застосували історичні елементи, які візуально нагадують традиційну українську вишиванку», - відзначив Юрій Лукашев.

Науково-технічною радою було затверджено розроблений Укргідпроектом реконструкції мостового переїзду через греблю Дніпровської ГЕС в складі одноярусної естакади через шлюзи, ділянки спряження з лівим берегом з металевих прогонних споруд на залізобетонних опорах, двоярусного залізобетонного мосту по греблі з монолітними опорними частинами та збірними залізобетонними прогоновими конструкціями, металевим мостом через аванкамеру перемінного перерізу, що сполучає двоярусну конструкцію мосту по греблі та дорогу на правому березі. Буде також виконане укріплення всіх опор мосту через аванкамеру залізобетонним бандажем та укріплення биків греблі відповідно до розрахункових вимог та проведено реконструкцію поверхонь биків і водозливних поверхонь греблі.

Укргідроенерго, ГЕС

Ще одним рішенням Науково-технічної ради стало затвердження розробленого СПКТБ «Запоріжгідросталь» нормативного документу «Методика проведення інструментального обстеження механічного устаткування і спеціальних сталевих конструкцій гідротехнічних споруд».

Довідка:

Науково-технічна рада (НТР) є вирішальним органом Укргідроенерго з технічних питань. Головне завдання НТР - розробка пропозицій, рекомендацій та рішень, які забезпечують дотримання вимог нормативних документів та реалізацію завдань щодо гідроенергетики та енергетики в цілому, спрямованих на забезпечення надійної, безперебійної та ефективної роботи ГЕС та ГАЕС Товариства. Науково-технічна рада створена з метою:

  • розгляду наукових рекомендацій та проведення фахових консультацій в частині технічної політики Товариства;
  • забезпечення здійснення єдиної наукової, інноваційної та інвестиційної політики у сфері гідроенергетики України;
  • координації досліджень щодо розроблення та впровадження наукових основ прогнозування розвитку гідроенергетики;
  • науково-технічного супроводження заходів з реконструкції та капітальних ремонтів.

Пресслужба Укргідроенерго

Читайте також:

Запобігти аварійному відключенню: дефіцит потужностей в ОЕС України компенсується гідроелектростанціями

Як працюють ГЕС та ГАЕС в Україні?

За 9 місяців поточного року Укргідроенерго отримало понад 9 млрд грн прибутку, втім заборгованість перед компанією на ринку загрожує нестачею обігових коштів

Поділитися: