Що це за служба і чим вона займається? Саме цей підрозділ бере участь в торгівлі на ринку електричної енергії. Служба економічної диспетчеризації – це комерційний підрозділ, який забезпечує ефективну діяльність з продажу електричної енергії Укргідроенерго на внутрішньодобовому та балансуючому ринках.
Службу було створено в 2019 році під керівництвом заступника генерального директора з комерційної діяльності Богдана Сухецького, саме тоді, коли запрацював ринок електричної енергії. Сьогодні служба входить до складу департаменту з комерції Укргідроенерго.
Наразі робота СЕД, а саме так скорочено називають свій підрозділ співробітники служби, спрямована на цілодобову підтримку процесу оперативно-технологічного управління обладнанням компанії. Мета роботи – максимально забезпечити дохідність роботи товариства на ринку електричної енергії.
Аби досягнути цієї мети, співробітники служби – комерційні диспетчери – щодня виконують ряд важливих задач. Серед основних обов’язків таких спеціалістів: подача заявок на платформу XMtrade Оператора ринку для здійснення купівлі/продажу електричної енергії на внутрішньодобовому ринку – де купівля/продаж здійснюється впродовж доби фізичного постачання електроенергії; внесення зміни до планів виробітку електричної енергії ГЕС та ГАЕС товариства, відповідно до проданих на внутрішньодобовому ринку обсягів електричної енергії; розрахунок та подача заявок купівлі/продажу балансуючої електричної енергії до платформи оператора системи передачі MMS. Також комерційні диспетчери слідкують за подіями компанії та у випадку технологічних порушень, що можуть час від часу трапитись на устаткуванні, вносять зміни до планів виробітку електричної енергії. Ще однією з важливих задач спеціалістів служби є передача планів виробітку філіям компанії, оператору системи передачі та іншим зацікавленим сторонам, за необхідності. Служба працює 24/7.
Щодня співробітники підрозділу верифікують всі команди, надані черговим диспетчером оператора системи передачі за минулу добу на зміну навантаження ГЕС та ГАЕС Товариства, аби активувати балансуючу енергію, а також команди, надані для забезпечення операційної безпеки ОЕС України. Також фахівці служби формують звітні дані щодо активації пропозицій Укргідроенерго з купівлі/продажу електричної енергії на балансуючому ринку та диспетчерських команд на зміну навантаження ГЕС та ГАЕС, здійснюють їх аналіз та зберігання.
Трохи статистики: за даними 2023 року, протягом доби ГЕС та ГАЕС в середньому отримують 117 команд на зміну навантаження, а від початку року до 20 серпня було отримано 27 578 команд на зміну навантаження ГЕС та ГАЕС.
Цікавий факт, що наразі жінок та чоловіків у підрозділі працює майже однакова кількість, зокрема із 7 співробітників троє жінок і четверо чоловіків. Це важливий елемент дотримання гендерної рівності у компанії, яка на сьогодні є одним із важливих векторів соціального розвитку.
На сьогоднішній день, середній стаж роботи співробітників служби в енергетиці складає 20,5 років, а середній вік– 43,8 років. До того ж, від нещодавно в службі працює наймолодша співробітниця департаменту з комерції - Жанна Соломахіна, яка проходить навчання з підготовки комерційного диспетчера, але вже здійснює коригування заявок купівлі/продажу балансуючої енергії на платформі оператора системи передачі MMS.
«Коли я прийшла перший день на роботу, мені було цікаво все: графіки на величезному моніторі, програми в яких я буду працювати, як взагалі відбувається робота та чим живуть комерційні диспетчери. Але я розуміла всю відповідальність, яка буде покладена на мене, тож розпочала свою роботу з вивчення теоретичної частини», - зазначає комерційна диспетчерка.
Укргідроенерго наразі провадить діяльність на усіх сегментах ринку електричної енергії. Тож більше цікавих фактів про професії у комерційному підрозділі Укргідроенерго читайте у наших наступних публікаціях.
Пресслужба Укргідроенерго
Актуальні новини
- 329