Варто зазначити, що агрегати Середньодніпровської ГЕС мають гідротурбіни поворотно-лопатевого типу. За своєю формою робоче колесо такого типу нагадує гребний гвинт та носить ім’я австрійського інженера Каплана, який запатентував даний винахід ще у 1912 році.
На каскаді Дніпровських ГЕС робочі колеса такого типу встановлені ще на трьох гідроелектростанціях – Кременчуцькій ГЕС, Каховській ГЕС та Дніпровській ГЕС-2. Але робочі колеса на Середньодніпровській є найбільшими в Україні. Їх діаметр складає 9,3 м. Вага одного робочого колеса складає майже 192 т, що співмірно з вагою пасажирського лайнера Boeing 747-400.
Нагадаємо, що наразі на Середньодніпровській ГЕС у реконструкції перебувають два гідроагрегати - №1 та № 2. Реконструкція відбувається без зупинки гідроелектростанції, не впливаючи на забезпечення покриття пікових навантажень та забезпечення мобільного аварійного резерву у Об’єднаній енергосистемі України.
Пресслужба Середньодніпровської ГЕС
Читайте також:
На Середньодніпровській ГЕС успішно проведено перенос ротора гідроагрегату №2
Середньодніпровська ГЕС 2021: цифри, факти та плани
Середньодніпровська ГЕС – потужний гідроенергетичний об’єкт Дніпропетровщини!
- 174