Все буде Україна!

ДніпроГЕС: підсумки роботи за 2020 рік та амбітні плани

ДніпроГЕС: підсумки роботи за 2020 рік та амбітні плани

31-12-2020
Дніпровська гідроелектростанція, яку місцеві мешканці коротко іменують «ДніпроГЕС», відома на всю Україну. Це – індустріальний символ держави та візитівка Запоріжжя. Але для мешканців міста ДніпроГЕС – не лише красива картинка та історична пам’ятка. Без перебільшення, це – частина їхнього життя. Перетинаючи Дніпро автодорожнім переїздом через станцію,мешканці Запоріжжя їдуть зранку на роботу, а ввечері повертаються з роботи, везуть своїх дітей до дитсадка чи до школи, відвідують родичів та друзів.

Про стан автодорожнього переїзду розповідає керівник філії «Дніпровська ГЕС» Кучер Віктор Григорович.

Автодорожній переїзд через гідротехнічні споруди Дніпровської ГЕС - це одна з головних автомобільних артерій міста, яка сполучає лівий та правий береги річки Дніпро. Це споруда 1932 року. Вона і пошкоджувалась, і потерпала від різних навантажень. Та найголовніше - автодорожній переїзд не був розрахований на таку кількість автотранспорту, яка є сьогодні. У 1977 році були добудовані консоль, дві смуги  і пішохідна доріжка з правої сторони. Плити перекриття, які є по правій стороні - 1932 року. Звичайно, все це вимагає повної заміни. Як пам’ятають мешканці Запоріжжя у 2019 році було повністю замінено асфальтне покриття автопереїзду (Удень і вночі на греблі проводилися ремонтні роботи. Заміну асфальту виконували поетапно, залишаючи для руху транспорту дві дорожні смуги-ком.автора).

Вікторе Григоровичу, розкажіть про сьогоднішній стан конструкцій автодорожнього переїзду.

Плити 1932 року в складному стані. І після дослідження інститутами було прийнято рішення про їх посилення. Практично всі ці плити мають стики. І на стиках є проблеми – роз’єднується бетон, прогнила арматура. Тому було вирішено зробити посилення цієї зони, щоб розподілити навантаження на плити.Посилення плит тимчасове. На сьогодні необхідно вжити усіх можливих заходів для подальшої безпечної експлуатації автодорожнього переїзду упродовж наступних 2-х років. За цей час має бути реалізований проект будівництва у Запоріжжі нових мостів, що, в свою чергу, дозволить повністю закрити переїзд через греблю ДніпроГЕС на повномасштабну реконструкцію».

Яким для флагмана української гідроенергетики став 2020 рік?

Як для багатьох інших 2020 рік видався нелегким і для ДніпроГЕСу. В умовах пандемії основним завданням стало збереження працездатності оперативного персоналу, який цілодобово забезпечує безперебійне функціонування гідроелектростанції, безаварійну роботу найскладнішого обладнання.   

Відповідно до чинного законодавства України з метою запобігання поширенню коронавірусу COVID-19 на території Дніпровської ГЕС введені обмежувальні заходи. Постійно проводиться температурний скринінг всіх осіб, що проходять на територію філії. Працівники філії забезпечуються засобами індивідуального захисту та антисептичними препаратами. У приміщеннях станції посилено дезінфекційний режим: систематично проводиться вологе прибирання з використанням дезінфікуючих засобів, здійснюється обробка антисептичними засобами усіх приміщень.

кучер

Задля безпеки скасовано усі масові заходи, збори і наради керівниками структурних підрозділів проводяться в режимі скайп- та колл-конференцій.

Навесні після введення карантину було створено оперативний штаб щодо запобігання поширенню COVID-19, частина співробітників переведена на дистанційну форму роботи, запроваджені всі заходи для запобігання поширенню хвороби, а найголовніше те, що в цих нелегких економічних умовах жоден працівник ДніпроГЕСу не втратив свою роботу.

Незважаючи на пандемію, були продовжені роботи із реконструкції гідроагрегатів.

Реконструкцію гідроагрегатів №2,3 на ДніпроГЕС-1 проводить австро-німецька фірма «AndritzHydro», яка є одним з провідних світових постачальників електромеханічного обладнання для електростанцій. Реконструкцію гідроагрегатів на ГЕС-2 здійснює АТ «Турбоатом». Завершення реконструкції агрегатів надасть можливість підвищити встановлені потужності на 17 МВт.

У цьому році завершено реконструкцію ГА №16 на ГЕС-2, наразі агрегат передано в промислову експлуатацію.

У реконструкцію передано ще 5 гідроагрегатів. 

Відомо, що у цьому році на ДніпроГЕС були проведені унікальні роботи задля зміцнення конструкцій бичків.

Дійсно, в рамках реконструкції греблі у квітні поточного року було розпочато роботи із лікування бетону биків водозливної греблі №1 та №2, як надводної, так і підводної їх частин. Під час яких здійснювалось підводне бетонування та зварювання.

У світі ці роботи не є унікальними, однак ДніпроГЕС- перша станція Дніпровського каскаду, де втілено в життя такий проєкт. Проведені роботи дозволять посилити міцність конструкцій в зоні змінного рівня води.

Новий 2021 рік колектив ДніпроГЕС зустрічає із серйозним завданням із реалізації плану реконструкції, із надією на безперебійну роботу обладнання, ну і звичайно на втілення всіх задумів, як професійних так і особистих! З прийдешнім Новим Роком!  

Пресслужба Дніпровської ГЕС

Читайте також:

В Укргідроенерго обговорили перспективи реконструкції гідротехнічних споруд ДніпроГЕС

На ДніпроГЕС завершено роботи з монтажу статора генератора ГА №3

Поділитися: