- Вікторе Івановичу, розкажіть про особливості ремонту гідроенергетичного обладнання.
- Проведення робіт такого масштабу - дуже важливий та, водночас, складний виробничий процес. Попередньо, перед виводом гідроагрегату в ремонт проводяться вібраційні, теплові, високовольтні випробування машини, визначається її стан до ремонту. Розпочинається процес традиційно з просушки проточної частини гідроагрегатів. Це обов’язкова процедура, яка повинна забезпечити доступ до турбіни, бетонних конструкцій, зливних клапанів, тощо. Цьому передує процес ущільнення процесу протікання між секціями ремонтних затворів, які виконує водолазна служба. Слід зауважити, що роботи ведуться із суворим дотриманням заходів щодо безпеки персоналу під час карантину.
- Які обсяги робіт буде виконано?
- Перш за все, капітальний ремонт - це ремонт, що виконується для відновлення експлуатаційного ресурсу обладнання із заміною або відновленням будь-яких його частин, включаючи базові. Ми плануємо виконати досить масштабні обсяги робіт у стислі терміни. За 40 діб ми повинні заварити ковітаційні пошкодження на поверхні камери робочого колеса та лопатей турбіни. Всі роботи повинні виконуватись паралельно, тому ми залучаємо фахівців з різних підрозділів станції.
- Які роботи виконуватимуться першочергово?
- Не можна говорити про важливість одного виду робіт і другорядність інших. Всі роботи важливі і виконуються паралельно. Наразі ми говоримо про ревізію підп'ятника, а це - гідравлічні випробування маслоохолоджувачів, перевірка стану термосигналізаторів, деталей підшипника, тарілчастих опор, балансирів. Фахівці мають відремонтувати напрямний апарат із заміною ущільнюючих манжет верхніх цапф на 32-ох лопатках, зробити ревізію клапанів зриву вакууму та впуску повітря, замінити дефектовані втулки напрямного апарату, тощо.
- Розкажіть з ким співпрацюєте для виконання таких складних процесів?
- Капітальний ремонт гідроагрегату №1 ми виконуємо разом з підрядником - ТОВ «ЮГ-Спецгідроенергомонтаж». Вже до 14 серпня ми повинні завершити перевірку кріплення турбінного підшипника, замінити прокладки між сегментами та корпусом підшипника, виконати гідравлічні випробування маслоохолоджувачів генераторного підшипника, здійснити ревізію всіх засувок в системі технічного водопостачання, очистити всі повітреохолоджувачі, нижній колектор та фільтри від дрейсен та мушель. Насамкінець ми виконаємо оздоблювальні роботи - знепилення, знежирення, ґрунтування, фарбування бетонних та залізних поверхонь гідроагрегату.
Загалом, капітальний ремонт гідроагрегату - це досить складний технологічний процес, який вимагає злагодженості та консолідованості усіх гідроенергетиків, які задіяні на цих роботах.
- Вікторе Івановичу, чи впливають капітальні ремонти обладнання на зобов’язання станції з енергопостачання?
- Всі роботи, які ми проводимо, жодним чином не впливають на енергопостачання. Ремонт обладнання відбувається без зупинки ГЕС та зменшення виробітку електроенергії, не впливаючи на зобов’язання компанії щодо забезпечення покриття пікових навантажень та забезпечення мобільного аварійного резерву у Об’єднаній енергосистемі.
Розмову вела Валентина Саєнко, пресслужба Кременчуцької ГЕС
Читайте також:
Кременчуцька ГЕС – висока маневреність та стабільність робочої потужності
На Кременчуцькій ГЕС модернізують гідроагрегати за 1,27 млрд грн
- 173