07.02.2022
Реконструкція автопереїзду ДніпроГЕС – надважливе питання для міста Запоріжжя та гідроенергетики України. Тому восени 2021 року Науково-технічна рада Укргідроенерго затвердила реалізацію проєкту «Реконструкція автодорожнього переїзду через гідротехнічні споруди філії «Дніпровської ГЕС». Тож у 2022 році на греблю чекають кардинальні зміни. У Запоріжжі буде реалізовано унікальний проєкт, який вирішить проблему автодорожнього руху лівобережної та правобережної частин міста.
Друкувати

Споруди Дніпровського гідровузла розташовані на основному напрямку міських та транзитних транспортних потоків, котрі є продовженням головної магістралі міста – проспекту Соборний, і з’єднують між собою лівобережну та правобережну частини. Залізобетонні плити та металеві конструкції греблі експлуатуються з 1932 року та за цей час гребля ДніпроГЕС двічі пережила пошкодження та відновлення.

«Сьогодні греблі майже 90 років. Це унікальна споруда, яка довгий час була і залишається основною артерією міста, але автодорожній переїзд вже вичерпав свій експлуатаційний строк», – говорить директор Дніпровської ГЕС Віктор Кучер.

15 липня 2021 року на філії відбулось засідання Науково-технічної ради Укргідроенерго, під час якого було обрано варіант концептуального рішення проєкту «Реконструкція автодорожнього переїзду через гідротехнічні споруди філії «Дніпровська ГЕС». Вказаний проєкт передбачає дворівневий автопереїзд через греблю ДніпроГЕС з широкими пішохідними та велодоріжками.

«Завдяки формі рами бетонної конструкції нам вдалось зберегти тектоніку і структуру ДніпроГЕС. У багатьох було побоювання, що після реконструкції переїзд буде менш зручним у користуванні для пішоходів та транспорту. Але всі наші спільні рішення дозволили забезпечити на ДніпроГЕСі для пішоходів триметровий тротуар з фотозонами та панорамною огорожею у два метри висотою. Велосипедні та самокатні доріжки будуть розташовані на другому ярусі», – розповідає головний архітектор проєкту Юрій Лукашев.

«Важливим елементом, що додався у проєкт, є опори мосту через аванкамери, оскільки протягом повоєнного часу ці опори не підлягали детальному обстеженню та відновленню. Тож ми разом з проєктувальниками прийшли до розуміння, що ці споруди потребують дуже детального обстеження і зміцнення», – підкреслює головний інженер проєкту Вадим Галат.

Після того як будівництво мостів у місті повністю завершиться, переїзд через греблю ДніпроГЕС буде закритий на повномасштабну реконструкцію. Очікується, що у травні-червні 2022 року, після того, як будуть отримані висновки необхідних державних експертиз проєкту, розпочнуться роботи з реконструкції. Завдяки повній модернізації споруда автодорожнього комплексу отримає подовжений на довгі роки термін експлуатації.

Наразі на ДніпроГЕС задля забезпечення ефективного проєктування та експлуатації інженерних споруд проводяться геологічні дослідження ґрунту у місцях майбутніх опор.

Пресслужба Укргідроенерго

Читайте також:

Енергетичні династії Дніпровської ГЕС

Яким видався 2021 рік для Дніпровської ГЕС?

Як найуспішніша державна компанія України завершує 2021 рік?

Поділитися: